måndag 3 augusti 2009

Tacka vet jag mutanter!


Har idag för första gången vatten-matat ett par träningsmöss vi har på labbet för att testa utrustningen och lära ut hur man handskas med gerjerna. Det är två helt vanliga vita möss, men efter en vecka med mina icke-vita trippelmutanter tycker jag de här två är ADHD-mössen från helvetet. De är ju galna, hyperaktiva, rymningsbenägna monster - fick fånga en av de på burkanten fyra eller fem gånger idag! Mina är söta, lugna och snälla - och så länge man inte tänker på den förmodliga huvudorsaken till varför de är lugna och snälla känns det ju bra...

Nog nördat!

Har inte gjort så mycket spännande under helgen eftersom jag inte kan ta mig så långt nu när jag måste se efter mössen varje dag (möss Carin - inte råttor!). Igår va det superfint väder så jag gjorde mitt bästa för att behålla den snygga brännan jag åkte hemifrån med. Idag har det regnat, igen, och jag har tagit ikapp lite MUF-jobb samt förberett en massa filer inför testerna - mycket ospännande med andra ord.

Igår tog jag ett par bilder när jag va på lab. Det här är huset jag jobbar i...



Och det här är Sterling Hall of Medicine - huvudbyggnaden för Yale Medical School tvärs över gatan.



På trottoarerna vid gatan mellan husen, Cedar St, står det varje dag en hel hög med matvagnar - såna man alltid ser i sjukhussåpor. Jag köper lunch för §5 och har så mycket att välja på - har hittills inte ätit samma två gånger men även om jag fortsätter så fram till jul finns det inte en chans att jag hinner igenom alla rätter dessa entreprenörer erbjuder. Mycket får man också, oftast blir det över till middag med. Bilder kommer på detta också nån dag!

Imorn ska jag se om jag kan springa eller om hostan fortfarande sätter stopp...

Inga kommentarer: