fredag 28 augusti 2009

En månad senare


  • Har jag präglat bort "titta åt båda hållen innan du går över vägen"-reflexen; det är ju enkelriktat i typ hela stan. Kommer således bli överkörd när jag kommer hem.
  • Har jag lärt mig att tolerera amerikanskt kaffe. Har ju inte direkt nåt val...
  • Har jag fortfarande inte varit i NYC :(
  • Äger jag en tjock, mysig Yale-hood!
  • Har jag slutat störa mig på att det kan vara 30 grader ute, 18 grader inne och 45 i trapphuset - det är ett övergående problem, snart kommer årstiden då jag istället fryser konstant.
  • Har "have a good one" tappat sin mening; det står ju bara i dina anställningspapper att du ska säga så till alla!
  • Tycker jag fortfarande att det är kul att killar vänder sig om efter mig i korridoren och på gatan. Speciellt en Gamma Theta Epsilon eller dylikt från igår som kom farligt nära en lyktstolpe - synd att han va typ 19...
  • Kan jag inte förstå att det redan gått en månad...
  • Älskar jag USA - and that ain't gonna change!

Inga kommentarer: