lördag 22 augusti 2009

Kvalificerade jä**a f**t-lördag


¤£#$&%¤+&!!!

Det va becksvart när jag vaknade. Funderade nån sekund på varför jag vaknat, innan jag insåg att det kunde va vilket som helst av tre skäl; den sprängande huvudvärken som förebådade migrän, regnet som fullkomligt dånade mot taket eller åskan som annonserade sig med blixt och dunder som hämtat ur en katastroffilm. Vet fortfarande inte vilket som va skälet.

Tänkte att det åtminstone va mitt i natten så jag kunde sova bort huvudvärken och ovädret skulle hinna dra bort innan det va dags att vakna och ta bussen till jobbet (saknar min bil!!!) - ända tills jag tittade på klockan. 04.58; väckarklockan ringer 05.40...

Regnet hann i alla fall dra bort innan jag skulle gå men ersattes av ett solsken som i sin tur gav en tryckande, ångande värme som jag inte alls uppskattar när jag har så satans jävla ont i huvet.

Tur att apoteken i alla fall har dygnet-runtöppet! Jag längtar till kvällen. Ett stort glas iskall cola, ett paket värktabletter och Jack Sparrow - allt i min säng...

Inga kommentarer: