söndag 16 augusti 2009

Pharmacia


Pharmacia, ge mig kraft och mod, med små, underbara piller. Pharmacia, strömmar i mitt blod. Jag blir som en skållad iller. Jag orkar och jag hinner, svettningarna försvinner. Dubbelverkande och effektiv Pharmiacia, ge mig nio liv. Jag blir vacker rik och effektiv...

Lite av ett ledmotiv, eller snarare en livsfilosofi!

Smarta människor har sagt mig att man ska sova 8 timmar. Yeah right! När då?

Igår när jag va ute och sprang började jag begrunda hur man egentligen får det så kallade livspusslet att gå ihop. Jag är ju liksom lite utanför mitt eget pussel just nu, så jag har bra överblick. Jag gör visserligen långa arbetsdagar just nu, men utöver träningen har jag ingenting direkt utöver det inbokat i kalendern - trots detta hinner jag inte sova mer än 6 timmar/natt. Hemma har jag en hel hög med bollar i luften jämt, så hur jag får in sömn i schemat alls är ett mysterium. Det är ju skola, möten, jobb, möten, kampanj, möten, fika, middagar, möten, Hg...

Tro bara inte att jag vill minska antalet bollar! Nej då, jag tar mig gärna an ytterligare ett par till våren. Jag älskar att ha mycket att göra, mycket omkring mig och att vara i farten. Det är bara så ytterligt fascinerande att stå så här vid sidan av och se det.

Och även om jag inte sover mycket här heller tror jag att den här hösten blir R&R för mig eftersom jag bara har en sak att fokusera på. Sen kommer jag hem och då jävlar!

Inga kommentarer: