tisdag 4 augusti 2009

Note to self (x2)


1: Ät inte gröna äpplen före löpning.
2: Betong är hårdare än spån - mycket hårdare!

Förutom att jag inte kunde andas, fick ont i benhinnorna, kände av fallet i knäet och hatar att springa i stadsmiljö så gick det bra att springa. Tog det lite lugnt. Eller näe, det gjorde jag som vanligt inte, men jag sprang inte så länge - gjorde en safe slinga på ca 20 min. Lära mig springa på lägre intensitet och puls kan ju bli en av höstens utmaningar.

Payne Whitney gymmet känns väldigt lockande av ännu fler anledningar nu. Jag tror inte att jag hatar att springa på band så mycket som jag trott - det är nog bara att jag verkligen älskar att springa i skogen - och sån kan jag ju se i stjärnorna efter. Herregud! Tänk om de skulle ha ett område med skog mitt i stan, folk skulle ju kunna snubbla på rötter och trampa snett på stenar - goda grunder för stämning!

Är tokmätt efter att ha blivit iproppad underbart goda rester av Jane. Har dessutom fått prata lite politik i köket - Jane är med mig och tokrepublikan, Marcello (Holland) är lite mer sossig och Andreas (Italien) lyssnade mest...

Inga kommentarer: