lördag 15 augusti 2009

Den oändliga dagen


Igår kändes arbetsdagen oändligt lång. Va på lab från 7:40 till 19:20 så det va väl i och för sig ganska lång tid också. Jag har vanligtvis ingenting emot långa dagar men igår gick noll och absolut ingenting som det skulle (kändes det som i alla fall). Fick lite nytta gjort under dagen medan mössen arbetade, vilket är en liten tröst i alla fall.







När jag va klar för dagen gick jag förbi Dunkin Donuts och köpte kaffe med både mjölk och socker för att maximera lyckokänslan. Promenerade sen genom downtown och belönade mig själv för att ha kört en veckas tester. Nu äger jag en riktig Yale-tröja - hur mysig som helst!



Tog en låååång varm dusch när jag kom hem. Hällde sen upp ett glas rött, åt vitlöksbröd och tackade högre makter för ängeln Jane som hade bakat chokladkaka åt mig. Myste ner mig mot mina fluffiga kuddar i sängen med mitt vinglas, min chokladorgie och såg nån banal film om ett football-lag.

Inga kommentarer: