söndag 21 juni 2009

Utedusch - Midsommarhelgens succé!


Ännu en midsommarhelg går mot sitt slut. Men jag får mer jordgubbstårta redan imorn så det gör inte så mycket! Lämnar dock kommentarerna om födelsedag, eventuell ålderskris och betraktelser från en nybliven 23-åring till imorgon.

Midsommaren började med lite flyttpackning. Körde ett lass med kläder och grejer hemhem till Norköping, där jag har tänkt att bo från och med onsdag kväll tills jag åker 27 juli. Efter att ha lastat in allt gjorde jag mig i ordning för midsommarfestligheter i lugn och ro, cyklade sen mot Kneipen för matlagning och vinintag tillsammans med Carin och Sara för att sen avsluta senare på kvällen hemma i mina gamla hemkvarter. Värden va snygg, människorna trevliga och stämningen hög - speciellt när sill, potatis och snaps kom på bordet vid 23-snåret.

Lämnade mitt nummer med ett mycket rakt erbjudande på vägen ut och hade stor nytta av min extrema lokalkännedom på vägen hem (personer med ett par hjärnceller kan nu räkna ut min relativa fyllenivå). Är dock fortfarande nöjd med nummerbeslutet dock, hoppas fortsättning följer där...

Midsommardagen och vill jag glömma, så den ska jag inte sätta ord på.

Helgens stora succé måste ändå sägas vara den nyinstallerade uteduschen på landet. Idag har eftermiddagen varit underbar med spabad, solning och uteduschande i det strålande solskenet på landet. Uteduschen kommer att göra underverk med vår vattenförbrukning (pappa vill nog hellre kalla det katastrof dock), för vem vill inte ta långa, varma duschar i så här avkopplande omgivning?

Inga kommentarer: