söndag 14 juni 2009

Sömn, vila och återhämtning...


... va ledorden när jag och Carin under drygt ett dygn va ute på hennes land. Vi har suttit på altanen och läst, tittat på träden och lyssnat på vinden. Ett par lugna promenader, goda måltider och välsmakande glas vin hanns också med igår innan vi gick och lade oss och sov i nästan 12 underbara, välbehövliga timmar.

Det är helt obeskrivligt hur man kan känna all stress bara rinna av och ersättas av djup avslappning såsom jag gör när jag kommer ut på landet. Har kommit fram till att jag ska tillbringa mycket tid ute på vårt land under resten av sommaren; förhoppningsvis ofta i sällskap av de speciella människor jag vill se mer av innan jag åker.

Ikväll när jag var nyhemkommen ringde telefonen med en trevlig överraskning. Ett mycket intressant och jätteroligt jobberbjudande är det ju inte varje söndagskväll någon ringer upp för att ge en personligen. Det innebär jobb från och med januari till nästa höst. Ska fundera över detta några dagar men berättar mer när jag har bestämt mig. Har gått runt med ett brett leende över detta större delen av kvällen!

Lite te och Urkällan innan sömn tror jag bestämt - imorn blir det till att börja flyttpacka.

Inga kommentarer: