tisdag 30 juni 2009

Morgonbetraktelser


Gick upp i ottan - efter att ha sovit gott inatt(!) - för att besöka AB Svensk Bilprovning för årlig kontroll. Det har dunkat konstigt om bilstackaren sen spurten på valrörelsen. Förståeligt att den också blev trött mot slutet; men jag tror fortfarande inte att Carins lösning (att hälla i bilen Hustler) va en jättebra idé. Låter dock nu som jag har fixat till det (lite tjejigt stolt).

Hur som helst så oroade jag mig för detta, och att det skulle va nåt när jag åkte till besiktningen. Höll på att somna medan jag väntade på att mitt regnr skulle dyka upp på skylten men fick sen glädjas av att det va en söt, blond kille som kanske till och med va lite yngre än jag som tog hand om min pärla. Flirtade lite lagom med honom så att bilen eventuellt skulle få pluspoäng, men den klarade sig helt på egen hand.



Åkte sen vidare för att köpa solkräm till min smått brända rygg. Framför mig i kassakön stod en tjej som halv nio en het sommarmorgon skulle köpa gravtest och snapsglas i plast. Undrar hur hon tänkte och vilka kombinationer av händelser som följer.
Sprit för att fira resultatet eller för att beklaga det. Eller så köpte hon testet i förebyggande syfte eftersom hon planerade shotande...

Nu ska jag betala pengar till CSN - sen ska jag spendera resten av dagen med att försöka förtränga det och min ilska över fribeloppet - hoppas på hjälp...

Inga kommentarer: