måndag 15 juni 2009

Blandade saker - blandade känslor


Har delar av dagen roat mig med att sortera kartonger i källarförrådet vars innehåll bestod av en blandning av mina och Mickes glas, muggar och talrikar. Blir ömsom sur och tänker dumheter som att jag aldrig nånsin mer ska blanda ihop mina saker med nån annans - men sen kommer jag fram till det enda vettiga - vilket är att jag naturligtvis kommer göra det.

Den här gången får det dock dröja längre än sist. Jag ska åka till Yale, vara där och vara vild. Sen ska jag komma hem, skaffa mig en alldeles egen mysig liten lägenhet, köpa fina saker till den för min första lön (jo, det lutar väl åt att ta jobbet är det enda vettiga) och vara lite galen här med.

Trots att jag är så mycket singel mentalt kan jag inte hålla huvudet fritt från Någon. Mina vänner vet att Någon har hetat lite olika saker de senaste månaderna men det finns alltid en Någon. Undrar om det är nåt inbyggt? Att alltid ha en Någon som fyller upp tomrummet oavsett om jag vid tillfället vill något, Någon att tänka Något om. Något växlar också - Något beror av Någon - Något är just nu nåt jag närmast skulle beskriva som fint...

Inga kommentarer: