måndag 29 juni 2009

Sömnlösa nätter


Nu när jag äntligen är ledig och har tid att ta igen förlorad sömn och vila från det tuffa året som varit kan jag inte sova om nätterna. Jag ligger vaken, eller halvvaken och tittar på siffrorna på klockradion och konstaterar att de tickar fram relativt snabbt ändå.

Igårnatt sov jag ca 3 timmar kvalitativt - men inte har jag varit trött idag för det. Jag har härlett problemet till total mental och intelektuell ostimulans. Jag är van att jobba med huvudet, och jobba hårt, men nu har flera veckor passerat utan en enda vettig utmaning för lilla huvet - och det ovanpå en stressig valrörelse då jag ständigt ville ha koll på allt och alltid ha svaren - snacka om omställning!

Jag ska börja läsa in mig på Yale-grejer nu när flytten är klar på allvar, då lättar det säkert. Om bara mina böcker vill komma nån gång...

Men det kanske funkar med andra distraktioner så länge...

Inga kommentarer: