fredag 12 juni 2009

Tillbaka till livet



Nu känns det som jag börjar komma tillbaka till livet. Sista tentan är skriven, bara hoppas på att jag inte behöver skriva om den. Valet är över och nu är till och med lägenheten städad. Nu när tentan är skriven kan jag börja bearbeta valrörelsen; har nog varit mer stressad över den än vad jag har fattat själv - drömmer om val, kampanj, trappstudsar och valstugor på nätterna.

Har tillbringat eftermiddan efter tentan med att städa vilket va mycket, mycket, mycket välbehövligt efter några veckors intensivt valarbete utan tid för varken sömn, ordentlig mat eller städning.

Nu sitter jag i Carins soffa och dricker lite öl. Jag har sminkat mig, fixat håret och har piffiga kläder på mig - men om vi orkar ut återstår att se, bara att ha piffat till sig känns stort efter flera veckor i kampanjtröja med håret i slarvig knut.

Imorn ska vi åka ut till Carins land och ha supermysvilohelg. Hoppas det regnar hela helgen så vi kan ligga inne, läsa böcker och titta på brasan. Har sovit ikapp en del i veckan men lite mer behövs inför nästa vecka. Då ska jag packa samman och sortera mina saker - vad behöver jag ha med mig till USA? Vad behöver jag under min tid hemhemma? Vad behöver jag när jag kommer hem? Och vad ska bo i förråd till efter jul? Planering krävs!

Inga kommentarer: