torsdag 25 juni 2009

Att flytta hem


Nu har jag äntligen flyttat! De flesta av mina tusen ägodelar är i ett förråd och jag själv samt det mesta av mina kläder och andra oumbärliga prylar har flyttat hem till mamma tills jag åker till USA.

Den här gången ska jag vara en bättre dotter att ha hemma. Jag ska vara mer lyhörd för mammas önskemål om hur hon vill ha det hemma och jag ska hjälpa till mer; jag får bo här gratis och de har trots allt sluppit mig och mina saker i 5,5 år - snacka om omställning att få hem mig igen!

En bonus med att bo hemma är sån här frukost med NT och allt!



Jag har möblerat mitt lilla rum under förmiddan. Samma rum som jag bodde i tills jag va ungefär 10 år och fick ett lite större rum som mamma och pappa nu har återtagit.
Jag har en säng som också får tjänstgöra som film- och tvhäng eftersom jag också, på mammas önskan, tagit hit min TV. Stooooor TV i litet rum - det kommer bli biokänsla här. Hoppas på mysigt sällskap nån kväll, skulle va nästan som att va 15 igen.





Utanför rummet har jag den "lilla" balkongen på ca 25 kvm. Där ska jag nu sätta mig och äta lunch och bli brunare.

Inga kommentarer: