torsdag 7 maj 2009

Va det där nödvändigt?


Precis hemkommen efter en intressant och givande EU-diskussion med delar av 20+gänget i Linköping. Diskussionen kretsade kring utvidgning eller inte, ensidig frihandel eller inte och satsningar på förnyelsebar el eller inte. Efter ett tag spårade det ju naturligtvis ur till att i största allmänhet handla om hur mycket vi unga har att säga men hur svårt det är att få en arena att uttala sig på.

Lite av urspårningen kan säkert skyllas på de hyfsade mängder rödvin som intogs - va det så nödvändigt frågar jag mig just nu?

Vill inför morgondagen uppmana alla att hålla tummarna för Carin som ska premiärdebattera i den här valrörelsen i Söderköping - jag vet att det kommer gå galet bra! Hade velat vara där men måste ta hand om mina möss. Imorn ska jag ta lite bilder på dom så jag kan förklara vad jag ska göra (de är väldigt söta, får leva långa lyckliga liv och jag kommer inte göra nåt obehagligt med dom)

På lördag är det valupptakt och det ska bli sjukt kul! Carro har efterfrågat skvaller så jag får väl försöka antingen hitta eller skapa lite sånt - men jag har ju moral-sara med mig så det är nog lugnt...

Inga kommentarer: