onsdag 27 maj 2009

The Return of the Energy


Den kom tillbaka med Anna Alriksson! Okej, jag va inte så himla glad och trevlig när hon och Jonas trillade in mitt i natten när jag sov som bäst i min varma, mjuka, sköna, breda säng - men jag va desto gladare imorse, och har under dagen fått tillbaka mer och mer energi för det här valet!

Idag har det varit den 27 maj. Ett datum jag fruktat och sett fram emot i lika stora delar i många, långa veckor. MUF Östergötlands kvadrupelbokade datum med två gymnasiekampanjer, besök av Anna Ibrisagic och Fredrik Reinfeldt samt MSt-tour. Det har gått hur bra som helst! En stor eloge till Lisa som styrde kampanj på Kungsgård och till Martin som fixade till det på Berzan så jag kunde hänga med Anna A och sola mig i glansen av Fredrik och Anna hela dagen ;)

Dagens höjdpunkt var utan tvekan då jag och Anna A beslagtog Fredrik och Anna mitt framför nosen på arrangerande Utrikespolitiska Studentföreningen på LiU. Detta resulterade i att vi tågade in med det celebra besöket i en fulsatt sal med arrangörerna i kuvat släptåg. Vi ägde!

Anna har under kvällen fått tid att ta ikapp lite administration, ordning och fixande. Jag är sjukt imponerad av Annas driv som får henne att orka detta dag efter dag efter dag. Vanligtvis kör hon ju i de besökta städerna långt in på kvällen och natten men jag tror både hon och jag behöver få sova fem, sex timmar inatt för att orka resten av tiden fram till valet. Detta är ju som ett långdistanslopp - sjukt dåligt om man disponerar fel och bränner ut sig innan spurten!

Bilder från dagen kommer imorn! Gonatt!

Inga kommentarer: