söndag 3 maj 2009

Moderiktigt skogsarbete


Jag gillar ju att vara ute i skogen. Ibland är det skönt att bara sitta och lyssna på skogen - och då fördelaktligen i det varma vattnet i bubbelpoolen mamma och pappa mycket överraskande införskaffade för ett par år sen. Men jag tycker om skog som ser ut på ett visst sätt, som inte är för tät, som inte innehåller för mycket granar och sly; jag gillar helt enkelt snygg skog.

Men snygg skog kommer inte av sig självt - den kräver en heeel del jobb vill jag lova!
Och vi lägger en hel del jobb i skogen på landet, både för att vi vill göra den snygg och för att vi gillar att jobba hårt; ingen i familjen Österman klarar av att sitta stilla längre stunder.

När man jobbar i skogen måste man ha praktiska skyddskläder. Vanligen har jag mina snygga reflexgula varselbyxor som mamma köpt åt mig för att pappa ska se mig i periferin och inte fälla träd på mig (och för att jag ville ha ett par)men de här, som jag såg i ett skyltfönster, vore väl snygga till sommaren? Kul att vara snyggt klädd även när man är svettig, sotig och kletig av kåda i skogen ;P

Inga kommentarer: