tisdag 12 maj 2009

Tjejen i den orangea tröjan


I eftermiddags kampanjade bl a Carin, Bella, David, Carl och jag för Fjellner på Campus Norrköping. Jag och Carin sprang runt i Täppan (hon hade nån baktanke), och hade många bra samtal med intresserade studenter; noterade ett annat mycket mer positivt klimat i Norrköping än på Valla och på de flesta verkade det som att miljön är den stora frågan och inte IPRED, telekom och svenska jobb. Bra! Jag gillar att prata miljö!

Efter en visit på M-huset drog några av oss iväg på spontan krysskampanj vid Norrköpings resecentrum. Vi sprang runt som tosiga mellan människor (så kallade väljare), bussar, spårvagnar och pendeltåg. Delade säkert ut ett 150-tal foldrar och va allmänt glada och snygga i våra orangea tröjor.

Kvällen har jag spenderat med någar av biologtjejerna. Fortfarande iklädd den orangea tröjan har jag ätit god mat, druckit lite vin och rökt lite lakritstobak i vattenpipa (lite för mycket känns det som på lättheten i huvet)

Tänkte lägga lite tid på att förbereda morgondagen men insåg rätt snabbt när jag satte mig att det inte finns så mycket att göra - inte för att vi ska vara passiva imorgon -tvärtom! Utan för att allt är fixat, allt är check och Mange är en hjälte! (Han och hans insatts ska få ett helt inlägg nån dag)

Imorn gäller kampanj på Berzan och senare även på Katedral. Sen blir det SOF-festande på Trappan (i alla fall om Carin får bestämma)

Inga kommentarer: