torsdag 21 maj 2009

Igår fick jag äntligen rösta moderat!



Igår eftermiddag tågade jag tillsammans med ett trettital muf:are genom Linköping till Länsbiblioteket för att förtidsrösta - moderat så klart!



Utrustade med massor av ballonger, banderoller, skyltar och med boomblastern på högsta volym skrämde vi slag på de ensamma stackars sossar som stog i sitt valtält på stora torget. Nu är vi utrustade med fina armband som stolt får sitta kvar till sent på natten mellan den 7 och 8 juni då vi firat vår grymma valseger och utmattade lägger oss för att sova.



Nu ska jag fly civilisationen ett tag för att ge min pappa två hela dygn av min tid i födelsedagspresent. Icke ett dugg oangenämt att få lite kvalitetstid, kvalitetsmat och kvalitetsdryck på landet med hela lilla familjen. Såg häromdan att pappa hade köpt en Highland Park till helgen - I like!

MUF Östergötland har i övrigt entered WASS-mode och på lördag ska även jag till Stafsjö för att umgås med kursledning, distriktsstyrelse och kursdeltagare. Och så ska Carin bada såklart ;P

Inga kommentarer: