söndag 17 maj 2009

SOF2009 - att leva livet!


Det går ett rykte...

Jag ligger tydligen med nån. Och vem denna någon är har försökt luskas och dras ur mig under denna underbara SOF-helg. Alla är misstänkta och jag är omåttligt road!

SOF började med ett besök i Norrköping. Carin hade blandat nåt starkt, men väldigt gott, som färdkost och vi sjöng Pharmacia hela vägen till vår fantastiska hemhemstad. Trappan va sjukt kul och jag har inte dansat så mycket på länge!



Torsdagskvällen blev det inget SOF för min del. Va något trött efter att ha kommit hem från Norrköping, full och glad, vid tresnåret för att sen åka på kampanj vid åttatiden och även ta en debatt på eftermiddan...
Fredagen däremot - då hände det grejer igen! Vi började med öl, grillning och volleyboll på Colonia för att sedan cykla, lite vingligt, mot SOF-området. Carins kompis Niklas hade en bunt med trevliga vänner på besök vilket förgyllde ett par flickors nätter i större eller mindre utsträckning - jag sov dock ensam i min egen breda, sköna säng.



På lördagen bestämde jag och Carin oss för en matorgie efter att ha stått och tittat på Kortegen. Vi delade en hel fläskfilé, åt massor av bea-sås och tzatziki, och toppade med en jättebamsebaguette (bröd alltså). Efter att Carin åkt med Sara som lyckades sätta en gaffel i benet till sjukhuset omlokaliserade jag och Lisa från Colonia hem till Markus Jonsson där resten av MSt LiU befann sig på förfest. Där smakade jag sensationen citronvodka+öl (inte gott alls) och snackade massor med strunt innan vi avtågade mot SOF. På vägen blev jag grundligt utfrågad om denne mystiske någon av Erik, Erik och Swedberg men lyckades nog göra dom än mer förvirrade :D

Sjukt kul kväll!



Jag med de underbara systrarna Carlsson



Carins tröja talar sant(!?)



Swedberg va ännu jättefullare än vanligt!

Inga kommentarer: