torsdag 30 april 2009

Vad skulle man göra utan vänner?

Snart börjar det droppa in folk inför valborgsgrillningen. Traditionen bjuder ju att MSt LiU varje valborg grillar och dricker öl för att fortsätta till Akuten. Akuten är inte så dramatiskt som det låter, utan är en kravall (alltså en linköpings-studentikos overallsfest) ordnad av sjuksköterskesektionen.

Så ikväll blir det en kväll med goda vänner men det va det också igår. Då träffades biologbrudarna för lite asiatiskt på kikkobar och efter en god middag och mycket skvaller - alla hade tydligen inte ens ännu hört mina tydligen mycket chockerande nyheter - så drog några av oss vidare till Platå och drack billigt onsdagsvin.





Tjejsnack är bra för själen. Tjejkompisar står alltid på ens sida och hjälper en genom kriser. Nu har jag berättat allt för alla tror jag, berättat om allt som är jobbigt men framför allt om allt som inte är så jobbigt som jag hade förväntat mig att det skulle vara. Jag har också - såklart - berättat om allt det roliga, om allt det galna och exakt om hur alldeles lagom konstig jag är!

Tack för att ni finns allihop - ser fram emot drinkar och vattenpipa på tisdag!

Inga kommentarer: