måndag 20 april 2009

Pust och Stön


Nu känner jag mig inte sexig! Svettig, snorig och varm sitter jag och dricker juice efter första passet på mycket länge i skogen. Konstaterade surt att jag får lägga ner alla planer på milen den 28 maj; 5 km får lugnt räcka - sen bemannar jag vår trevliga blå vattenstation. En envis förkylning som inte har velat släppa har hindrat mig och vad värre är så kände jag nu att den fortfarande inte är borta. Benen skrek: "Snabbare, hårdare" men hjärta och lungor skrek bara: "Aj!!!" Tyvärr blir man ju tvingad att lyssna på Aj framför Snabbare.

Kändes lite ensamt ute i skogen, nästa gång tar jag med mig Lasse! Jag brukar inte va rädd och så men nu saknade jag min lojala livvakt Nuova; med henne kände jag mig alltid trygg, var som helst, när som helst.



Här vilar hon på sin stora rosa gris och ser mycket ofarlig ut; "liten och luden" som Carro kallade henne - liten vet jag inte?


Nej nu fryser jag så nu blir det duschen och sen sova!

Inga kommentarer: