torsdag 23 april 2009

Stolt Företagsvän

Företagsvän var det värsta de kom på att kalla mig från vänsterkanten idag under debatterna i Finspång; jag tackar och bockar och känner mig stolt! Tyckte det va mycket snällt sagt!

Idag gjorde vi i MUF Östergötland lite av premiär i kampanjande inför EP-valet 7 Juni. Utrustade med MUF Linköpings boomblaster, MUF-flagga och det fantastiska nya kampanjmaterialet intog vi skolan i ottan. Själv steg jag upp kl 5 imorse för att hinna!

Tre paneldebatter i klassrum avverkades; taskigt modererade, med mycket upprepningar från alla; utom naturligtvis mig! Vi har den bästa EU-politiken, så enkelt är det. Och när sossarna inte kunde komma på nåt värre än att kalla mig företagsvän så är det ju ganska uppenbart att också de tycker så innerst inne ;)

Dagens intryck är att de kommer prata mycket om jobben, jobben och jobben och naturligtvis hur mycket cash som ska läggas på att fixa jobben. Det är där vi kan ta dom, hårt! Flyktingfrågor kom också upp, men först när SSU bytt till kvinnlig och mycket rabiat debattör.

Min lycka va total när jag först, efter att ha placerat mig center stage of course, tog för mig, sa bra saker, på ett bra sätt och fick mycket instämmanden från publiken i min allra första debatt - för att sedan komma ner till uppehållsrummet där vi hade kampanjbord och insåg att MUF var de enda som hade extra kampanjcrew på plats. Vi bemannade till och med SSUs kampanjbord ett tag!





Under kampanjen värvades 11 nya medlemmar till MUF Östergötland av de fantastiska kampanjarna Jennifer, Martin och Carl Magnus! Stor eloge till alla tre som gick upp sjukt tidigt; vissa utan att knappt ha sovit...





"Valbilen" gjorde sin första längre tur och eftersom vädret va så nice valde vi att cruisa runt lite och visa hur snygga vi är! Valbilen är dock i stort behov av tvättning så alla som vill se mig göra det, american style, kan komma hemhem till mig på söndag ;)

Inga kommentarer: