fredag 24 april 2009

Kul på Krix i Örebro


Sitter just nu och lyssnar på Sven Otto Littorin på Moderaternas kommunala rikskonferens i Örebro. Eller lyssnar väl med ena hjärnhalvan (ja, jag vet att det inte går) och uppdaterar er med den andra.

Klev upp sjuuukt tidigt imorse igen, 05.00 ringde klockan, precis som igår. Men det är bara vänja sig och jag tror stenhårt på Micke när han säger att valledare inet behöver sova - vet inte vad han har för grund för det men det låter perfekt!

Kom till bussen och fick veta att mitt bananskal hit är en landstingsplats, varpå Christian Gustavsson påpekade att jag minsann måste lova att kandidera till landstinget 2010 - något jag redan funderat på.

Väl i Örebro slogs jag av vilken fantastisk organisation som måste ligga bakom denna mastodonttillställning där 1700 moderater deltar - och snacka om firmafest ikväll! Mitt största problem just nu är att sista seminariepasset slutar 18.00 och vi bor på ett hotell lite utanför stan. Det är på nåt sätt tänkt att jag ska byta om, piffa håret, sminka mig och vara tillbaka till stan på en halvtimme - känns som en helt omöjlig uppgift även för en powerpiffningsqueen som jag!

Uppdaterar imorn om de intressanta pass jag deltagit på...

Inga kommentarer: