onsdag 1 juli 2009

Belöna dig själv!


En av de enklaste men ändå värdefullaste saker jag lärt mig av Micke är att man ska belöna sig själv. När man gjort bra saker, lyckats eller något gått vägen eller till och med över förväntan ska man inte glömma bort att ge sig själv en belöning. Oftast vet man ju bäst själv vad som varit bra, och framför allt vilka mål man satt upp innan - och således är man ju själv bäst på att bedömma när en belöning är på sin plats.

Nu har jag gjort en massa bra saker - men glömt bort att köpa presenter till mig själv för det.

Jag har fått platsen på Yale, roddat och genomfört en grym valrörelse, skrivit femmor på vårens tentor, klarat min sista tenta på min biologiutbildning, flyttat... Inga små saker heller!

Så nu är det dags, och jag har kommit på vad jag ska köpa också. En rejält bra pulsklocka att ha när jag tränar!

Inga kommentarer: