fredag 10 juli 2009

Att stjäla sina egna saker


Idag kände jag mig som en tjuv eller nåt. Kom på häromdagen att jag glömt en av mammas och pappas grillar jag lånat på Th9. Dels är det en bra grill och dels behöver vi den imorgon till allt gott som ska grillas så det va ju bara att åka och hämta. Tur att jag i alla fall hade andra ärenden i Linkan.

Körningen dit från stan gick ju på autopilot efter alla gånger jag kört den sträckan men det kändes ändå på nåt sätt fel, och redan när jag svängde in på gatan kände jag mig som en inkräktare. Gjorde den gamla bekanta, snäva svängen in på min gamla p-plats som stod tom (återigen utan att förstöra varken häcken eller bilen), hoppade ur, tassade bort och tog grillen, ställde in den i bak och åkte igen...

Det är ju min grill - varför kändes det så konstigt?

Inga kommentarer: