torsdag 26 mars 2009

Mycket på gång i MSt LiU


Jag har precis pysslat ihop en av två flyers som ska delas ut under måndagsnattens dunderkampanj av MSt LiU. Naturligtvis är högskoleprovskampanjen först ut på lördag; vi satsar på att täcka alla provställen i hela Linköping och att överallt vara de räddande änglarna och ljuset i provdimman - med kakor, saft och glada tillrop.

Men på måndag, det är då det händer!
Under dagen kommer det nämligen börja bildas en kö, och det mina vänner, är inte vilken kö som helst utan det är kön till det gigantiska släppet av helhelgsbiljetter till nordens största studentfest StudentOrkesterFestivalen (SOF). Under kvällen och natten kommer dessa tappra studenter köa för sina efterlängtade biljetter till detta gigantiska evenemang. Naturligtvis kommer vissa ha tråkigt, andra kommer bli trötta och en del kommer vara hungriga. Men då finns MSt LiU där som räddare i nöden med saft, godsaker och den bästa presentpåsen i nyvärvad medlem kan drömma om!

Jag har hört om ett nummer av NEO, kexchoklad, bulle, festis, äpple och annat gott - vad kan man mer önska sig en lååååång natt i en skolkorridor? Jag har även hört en liten fågel viska i mitt öra om storslagna värvningsmål och fantastiska rekord; jag är inte det minsta tveksam - MSt LiU har en otrolig kampanjvecka framför sig!

Ja just det, ni kanske vill se flyern...

Inga kommentarer: