söndag 29 mars 2009

Känner mig gammal...


Ligger på mammas säng och tycker synd om mig själv. Har varit bakis hela dan och nu har det övergått i migrän-huvudvärk...

Mamma har haft 60-årsfest ikväll och jag har varit duktig dotter och skött kökstjänst hela kvällen. Plockat fram, plockat bort, diskat, putsat och serverat - pust! Har hunnit busa lite med världens sötaste kusinbarn, Edith också. Hon är übergullig och jag är så glad att hennes föräldrar bestämt sig för att flytta till Östergötland så vi får lite lättare att ses.

Har försökt ducka frågor om varför inte Micke varit med ikväll; dumt att ta upp tråkigheter när man har kalas. Duckandet har gått ganska bra. Jag har istället fått massor av frågor om Yale och det börjar på nåt sätt sjunka in nu att jag ska åka till ett av världens bästa universitet för att under några månader jobba med en grupp forskare som är bland de absolut bästa i världen inom neurobiologi - känns stort och kommer kännas ännu större när jag verkligen börjar fatta vidden av det! Ska boka flygbiljetter nästa vecka, det kommer nog göra det mycket mer verkligt...

Just nu önskar jag bara att släkten kunde ge sig så jag får lite sömn inatt. Det blev ju inte så mycket sån igår natt; några timmar mellan Flamman och Högskoleprovskampanj och i början av nästa vecka blir det väl heller inget överskott med tanke på natt-dunderkampanj i SOF-kön, så lite kvalitetssömn skulle uppskattas. Känner jag släkten rätt, sitter de nog kvar ett bra tag till dock! Känner mig gammal som tröttnade redan vid elva, men det är legitimt att skylla det på migränen va?

Inga kommentarer: