onsdag 25 mars 2009

Borta bra - hemma bättre - hemhemma bäst

Som student har man ju ett hem, som man bor i, och ett hemhem; hos mamma. Hemhemma får man mammas mat, ompyssling och annat mysigt. Jag brukar dessutom få matlådor, mammabakt bröd och annat gott med mig hem efter ett besök.

Just nu är jag hemhemma i Haga, Norrköping. Jag glider runt i en jättestor mysdress jag lånat av pappa och dricker kaffe. Mitt hemhem har dessutom en fantastisk egenskap som jag inte har hemma; WLAN. Stort att mina försäldrar surfar trådlöst men inte jag! Ska nog komma hit oftare.

Om vi byter till temat "borta bra" så ska en av de allra bästa vänner nån kan ha åka bort på minisemester idag. Ingen förtjänar det mer än Carin, fattar inte hur hon orkar med allt hon gör. Jag hoppas hon får det underbart i lilla Olden, att det är mycket snö, fint väder och framför allt vilsamt!

Inga kommentarer: