måndag 14 september 2009

Inget skämt längre...


Jag brukar inte vara rädd för att nåt ska hända mig - nu är jag rädd!

Förra tisdagen försvann en farmakologidoktorand, Annie Le 24 år, spårlöst. Det sista spåret av henne va bilder tagna av en övervakningskamera utanför en av byggnaderna här på Medical Campus där hon sågs gå in till sitt lab. FBI har finkammat varenda bildruta sen dess men utan att hitta något som tytt på att hon någonsin kommit ut. Hon skulle gifta sig med sin pojkvän sen college igår, så i torsdags när nyheten kom ut skämtade jag och Jane bort det som "a classic case of cold feet". Vi förstod ganska snabbt att det inte va frågan om det men in i det sista hoppades jag att det åtminstone inte skulle vara såhär illa.



Kroppen hittades igår i en innervägg i källaren i det lab där Annie Le jobbade. Det är ännu inte helt fastställt att det är hon vilket leder mig att tro att kroppen förmodligen har stympats eller liknande. Tankarna går självklart till Annie Le's familj, vänner och framför allt fästman - de skulle som sagt gift sig på Long Island igår.

Detta borde bli en vecka med långa dagar om vi ska hålla schemat men det känns plötsligt inte så lockande att jobba sent - för att uttrycka sig milt...

1 kommentar:

Linda sa...

usch så otäckt! Du får vara rädd om dig och ha ögon i nacken när du är ute.

Förövrigt är det jättekul att läsa din blogg!

kram Linda (exgrannen)