måndag 30 november 2009

Jul igen!


Thanksgiving är över och USA kastar sig med full kraft mot jul, med all underbar konsumtion det innebär. Den här måndagen har till och med ett komsumtionsrelaterat namn. Idag är det nämligen Cyber Monday - för idag ska tydligen nätjagandet efter det ultimata klapparna dra igång på allvar.

Jag är ju totalt julgalen ("Mer Jul" skulle kunna handla om mig) så jag har börjat lyssna enbart på julmusik, funderar på vad jag ska ge bort till mina kära och längtar som en galning efter att komma hem och dricka riktig glögg (jo, jag skulle ju kunna pallra mig till IKEA och köpa glögg men det är inte samma sak...)

18 arbetsdagar kvar och jag har helt förlikats med tanken att det inte finns en chans att göra klart allt. Har också förlikats med tanken att 2010 blir galet (love it!). Har redan en hel vecka i april uppbokad helt utan lediga kvällar. Därför har jag också bestämt att inte bränna riktigt så mycket krut jag hade tänkt och inte komma hem riktigt så utmattad som jag hela tiden trott - vill ju ha energi att lägga på de jag saknat mest, och som verkligen förtjänar det, under julledigheten!

Inga kommentarer: