tisdag 10 november 2009

Havererar på haveri!


Klockan är 15:00 och jag är - tro det eller ej - hemma! Ligger på min säng och blir tårögd över direktsändningen av minnescermonin för de ihjälskjutna soldaterna i Fort Hood TX. Jag är en sån sucker för amerikansk patriotism - önksar vi kunde ha lite sånt hemma!

Är hemma för att jag inte har nåt att göra på jobbet. Eller nu ljög jag. Jag har sanslöst mycket att göra på jobbet men eftersom datorn till stereologimikroskopet bestämde sig för att helt enkelt dö och det kommer ta ca en vecka att få den ersatt så kan jag bara göra hälften av det jag borde och behöver göra varje dag... Fantastiskt!

Därför ligger jag här och latar mig och tänker att jag kanske kan spara lite av den energi jag samlar just nu till de långa dagar och sena kvällar jag kommer spendera vid det där mikroskopet för att bli färdig i tid. Om 38 dagar åker jag hem.

Inga kommentarer: