lördag 17 oktober 2009

Rastlös


Näsan är röd, halsen gör ont och magmusklerna är döda men idag mår jag helt klart bättre och har till och med druckit kaffe – ett klart tecken på tillfrisknande. Pigg i huvet men fortfarande död i kroppen sitter jag i tv-soffan med mina kleenex och är sjukt rastlös.

Har på morgonen gråtit störtfloder till en superlöjlig familjefilm och har nu antagit utmaningen att helt på egen hand, utan hjälp av wikipedia eller annat fusk, reda ut hur den hära mycket manliga sporten med den ovala bollen egentligen fungerar (Hey, jag gjorde det med snooker en annan rastlös dag, hur svårt kan det va…). Jag sitter och bryter ner det systematiskt och vetenskapligt, formulerar hypoteser som sedan gång efter gång efter gång omkullkastas direkt och hänsynslöst. Den här sporten går ju fan inte att förstå – vaddå touchback? Ge mig en normal bollsport med en rund boll och två målburar! Eller lite längd, skidskytte, störtlopp, hockey – ge mig vinterstudion och Popps god dammit! Till och med curling skulle va trevligt…

Nej imorn hoppas jag att jag är frisk nog för en tur ut till Millford för lite retail-therapy som Alex så underbart uttryckte det. Då ska jag köpa mycket, mycket osportiga skor!

Inga kommentarer: