lördag 31 oktober 2009

Ang. Powerpiffning


Det finns en oändlig lista med områden på vilka MUF:are är överlägsna andra. Ett av de allra viktigaste, som MUF-tjejer speciellt utmärker sig inom, är powerpiffning. Ett MUF-event, vore det kurs, årsmöte, konvent eller stämma, följs alltid av middag och festligheter - för vi har kul tillsammans. Dock brukar tidsrymden mellan dagsschemats sista punkt och kvällsschemats första vara väldigt, väldigt liten. Trots detta är vi MUF-tjejer alltid snyggast i världen när det väntas partaj. Så detta leder såklart till att vi, för att tala klarspråk, alltid har förbannat jävla bråttom med hår, smink och kläder.

Stämmobanketten är det stressigaste, speciellt om man står på VIP-listan till DS exklusiva fördrink och har ca en timme mindre än alla andra att göra sig i ordning. Dessutom ska man vara extra fin på stämmobanketten vilket gör att hår ska sättas upp, make-up ska läggas extra noga och strumpbyxor, klänning och hööööga klackar ska krånglas på - mitt rekord är 20 min inklusive dusch, det ni!

Idag ska jag dock inte powerpiffa, inte ens lite! Ska ta minst 3,5 timme på mig att komma i ordning. För jag hinner för en gångs skull det.

Inga kommentarer: